Avui és

SOBRE AQUEST BLOC

Us volem informar que des de finals del 2012 i principis del 2013, les activitats del Grup d' Alpinisme CEC que es publicaven en aquest bloc, les anem publicant internament en cròniques i fotos compartides amb altres eines de la xarxa.

No descartem en un futur tornar a publicar les nostres cròniques d' activitat en aquest bloc, però de moment deixem les aquí publicades com a mostra de les que es van fer durant aquest període que les fèiem públiques.


CANAL BOUGNEGAS ALTRE COP, BAIXANT PER LA VERMICELLE
23/2/2013



Bona nit companys; amb els dits de les mans i peus ben dolorits pel 
fred que he passat avui adjunto crònica, que té aires de "remake".

Vist la deserció general, contacto amb en Miquel Vera que sembla té 
interés a fer corredor, preferentment dissabte (millor així, encara 
farà més fred demà). El conec d´aquest estiu al Neouvielle i es un 
màquina multiesportiu, em farà esbufegar de valent i efectivament. 
Quedem a Puigcerdà, la idea inicial es el corredor directe, sortint del 
port del Puimorens, al Pic de Fontfreda. La meteo ja deia que hi hauria 
nuvolositat puntual i estacionària en aquest sector, però probem; 
arrivem a quasi el port i efectivament, tot tapat i així estarà durant 
el dia, cap al sud sol, doncs tornada a Cambredase. Arrivem al parking i 
decidim agafar força material per poder decidir si Eclair, Bougnegas o 
Gigolo. Pugem a pinyó ben carregats, aquest tio es un màquina, en 
aprox. una hora i sense traça ens presentem al circ. Ens dirigim al 
conus d´entrada d´aquestes canals, i la traça del darrer capde ha 
marxat igual que durant bona part de la pujada, a les canals igual i 
tothom que veiem fan la canal central, ningú a cap altra canal tret 
d´uns tios que intenten la Eclair (crec que es donaran la volta, té 
una cornisa molt xunga a dalt com el darrer diumenge). Fot un fred de
collons, tirem de raquetes apurant i parem a canviar-nos. Decidim 
Bougnegas, el Miquel es canyero i la Gigolo no té problema amb bastanta 
neu, la cornisa de dalt de l´Ecalir ens decanta per la Bougnegas, el 
Miquel està disposat a fer el pas mixte de l´entrada de primer (escala 
entre 5é-6é en roca, em dona 50 voltes i jo ja vaig pringar) i jo vull 
recuperar el meu pitó. Entre el temps per canviar-nos i equipar-nos i
arrivar, montar la reunió i assegurar el tram em quedo tiesso, "no me
siento las piernas" i pitjor els peus i mans. El Miquel comença amb 
alguna dificultat el primer minidiedre, posa un pitó a quatre metres de 
la reunió i tira cap amunt amb soltura i seguretat (molt millor que jo 
l´altre dia). Posa dos pitons i dos friends i surt a la canal i equipa 
reunió. Ha pujat molt bé i ben assegurat (el darrer dia vaig pujar 
pitjor i mal assegurat, un trist friend i un pitó, a veure si aprenc 
d´una vegada... ¡¡¡i els companys, i ja sabeu qui vull dir, a veure 
si per compassió porten material abundant com avui el Miquel¡¡¡¡.). 
Començo a pujat gelat, em costa molt treure els ferros perqué no tinc
sensibilitat i pateixo pel fred acumulat i per tocar neu tota l´estona. 
No trobo el meu pitó (poder enterrat i no estic per perdre temps) i a
més un del Miquel no el puc treure (mea culpa aquest cop, a aquest pas 
i si anem tornant d´aquesta manera, acabarem equipant tot el pas i no
caldrà portar res¡¡¡¡¡, no falta gaire doncs el Paco Crestas 
aconsella tres pitons i joc de friends). Arrivo a la reunió que les 
mans m´estan reaccionant i em fan un mal atroç´(no se si heu passat 
per aquesta experiència), els peus ja fa estona que els tinc gelats. 
Desequipem ràpid, li dic al Miquel que tiro, que esperi tot el llarg de 
55 metres, i pugem en ensemble llarg, cap problema anem molt segurs i
així li faig fotos. Entre tot això arrivem ràpid a dalt, passa un 
airet que pel cutis no vegis.... Mengem quelcom i cal posar-se en marxa 
ràpidament, aquí et refredes en un minut. Em poso tota la roba que 
porto (i es bastanta) i abans de treure els grampons hem de decidir si; 
o baixar per pistes amb raquetes com el darrer diumenge o destrepat per 
la Vermicelle i per tant no desequipar-nos de grampons etc. Optem per lo 
segon, passarem quelcom de fred però ja no bé d´aquí. Arrivem a 
l´inici de la canal que està un pél dret però en bones condicions 
(piolet cuchilla perfecte en subjecció) i cadascú per lliure, amb 
cautela, paciència i bon ritme, "de cara a la paret", baixem tot el 
corredor; intento fer fotos però he d´anar calentant la càmara que a 
cops pel fred no respon, casi com jo... Arrivem al circ i cap avall, amb 
una mica de solet al abandonar-lo (es tot nord), que s´agraeix i 
ràpits cap al cotxe (entre -6, -7 graus al parking). Anem a Puigcerdà
al cotxe del Miquel que se´n va cap a Barna, no sense abans anar a una 
coneguda pastisseria de Puicerdà a deleitar-nos merescudament amb una
bona pujada de sucre i cafè calent, jo em foto dos cafés amb llet, una 
palmera i tres pedaço de galetes amb mermelada de maduixa, el Miquel 
també va per feina; sortint de la granja el món es veu d´una altra 
manera... Ens despedim plantejant-nos noves sortides i reptes i cap a
casa a fer un bon bany d´aigua calenta que es en aquestes 
circunstàncies i dies com el d´avui quan adquireix el seu màxim i 
millor sentit. Gràcies per la sortida Miquel, ets un màquina. Salut 
companys.



 Fotos i text de: Amadeu




 
ir arriba