Avui és

SOBRE AQUEST BLOC

Us volem informar que des de finals del 2012 i principis del 2013, les activitats del Grup d' Alpinisme CEC que es publicaven en aquest bloc, les anem publicant internament en cròniques i fotos compartides amb altres eines de la xarxa.

No descartem en un futur tornar a publicar les nostres cròniques d' activitat en aquest bloc, però de moment deixem les aquí publicades com a mostra de les que es van fer durant aquest període que les fèiem públiques.


BARRANCS A "CABO VERDE"



Bona tarda companys; es molt llarg 
d´explicar així doncs faré petit resum i en parlarem en directe quan estigui bé, espero que aviat.

1-Part bona; estada a cabo verde efectiva de 10 dies, illa de Santo Antao
(es un retorn al passat, com el Pirineu de principis del segle XX, ambalgun matís de modernitat mínim). 9 barrancs seguits + una caminata de 7
hores el matí del darrer dia abans de marxar i posar-me malalt.

Ràpels espectaculars i molt alts (7 o 8 cascades de més de 100 metres i una de 250), ambient tropical, paisatge diferent, contrast cultural, pobresa etc.
etc. etc., difícil explicar en poques paraules.

2-El dia del retorn a la tardade dilluns 17 agafem taxi per anar al port i
agafar vaixell a l´illa de St. Nicolau on dormirem i a les 9 del dimarts
18 prendre l´avió fins Lisboa i d´allà a Barna. Al taxi no em trobo molt bé
(penso que es de la caminata sota sol tropical de 7 hores del matí), al
ferry pitjor i a l´arribada a l´hotel caic desplomat al llit.

No sopo, no esmorzo, vomito al aeroport i consegueixo pujar a l´avió repenjat de dos
companys, tot em roda (però vull sortir com sigui, no vull petar a cap
"hospital local"). El viatge em senta fatal (mareig+vèrtig i vòmits i avió
a sobre). No menjo i a Lisboa dimarts 18 a les 16 al baixar em desplomo a
l´aeroport (la malaltia+ dia sense menjar havent vomitat tot etc.).
Em porten a la creu roja, sucre baix, tensió baixíssima etc., soc evacuat a
un hospital (el de Santa Maria), les maletes viatgen directes a Barna; em
quedo amb una bosseta amb calés, la documentació i "lo posat" (pantalons
curts+samarreta+bambes). Em foten en una camilla a urgències en un
passadís i allà em passo dia i mig fins dijous al matí AMB EL QUE PORTAVA
A SOBRE, MAL ATÈS, MAREJAT QUE NO EM PODIA AIXECAR, SOL I BEN ENGOIXAT
(vaig dir als companys que no es quedèssin perque pensava que no calia i
que l´hospital seria una altra cosa).

A través d´una clienta i amiga de Lisboa que viu a Andorra, i mitjançant l´assistenta social de l´hospital aconsegueixo canviar el bitllet d´avió de dimarts a dijous (cap a Barna) i
ella parla amb un parent seu socorrista al qual li pago bitllet en el
mateix vol i dijous dia 20 em treu pel matí de l´hospital amb cadira de
rodes, taxi, aeroport, cadira rodes, avió (acompanyat per ell), aeroport
prat, cadira rodes, taxi (un de la Seu que vaig coordinar) i cap a casa on
arrivo dijous a les 20.
A llit i divendres també i dissabte de sobte em
poso pel matí a 38,5 de febre, agafo por i pitant a urgències a la Dexeus;
estarè fins ahir dijous ingressat; Tac amb i sense contrast, resonància
magnètica amb i sense contrast, punció lumbar, 7 o 8 anàlisis de sang, de
femta, d´orina, otorrino etc. Tot negatiu, diagnòstic possible virasis
(virus) amb febre no focalitzada i vertígen amb quelcom de fotofòbia, es a
dir un virus (per descart). Ara encara no estic catòlic i de 7 a 15 dies a
casa amb repòs relatiu per si passa el mareig i posterior control el 14.
Aquesta el la història de la tornada.

Bé adjunto unes 80 o 90 fotos que espero un agradin (en tongades de 15 a
20, la primera tongada son fotos del barranc de nef, el més espectacular
amb cascada final de 250 metres-5 fraccionaments), triades on hi ha
ràpels, quelcom de paisatge i espero que una mica l´essència de l´estada.

Salut i mai millor dit.
Text i fotos:Amadeu 

 
ir arriba