CORREDOR DIRECTE CARA NORD PIC ALT DEL CUBIL (ANDORRA)   12/01/2013

Bona nit companys, petita crònica i part de les meves fotos de l´ascensió al Pic Alt del Cubil avui per la cara nord. Quedem a les Bordes d´Envalira per sortir desde la pista d´esquí del "Pere Tol", per fer la cara nord del Pic Alt del Cubil, els dos Xavis,  Alsina i Serrallonga i en Domingo apart un servidor. Sortim amb bastant fred a les vuit i pico. Cal pujar un tros de bosc per arrivar a les  pistes de Soldeu el Tarter; contra les meves indicacions d´agafar raquetes els companys prefereixen no portar-les, enhorabona pel seu  extra esforç, però crec que s´arrepentiran. Pugem la porció de bosc amb neu fonda i per pistes anem a buscar la cara nord objectiu del dia.  L´aprox. fins al conus d´accès al corredor central es troba amb neu fonda, doncs marxo obrint traça (tinc ventatja doncs porto raquetes).  Prèvia consideració; la paret té el corredor central, un esperò a la dreta (que vam pujar l´any passat amb el Xavi Serrallonga), i a la dreta un altre corredor que aparenta tenir més neu. El Xavi Alsina abans de seguir jo obrint traça sugereix pujar pel corredor de la dreta de l´esperò no obstant jo convençut que el central estarà bé poso la directa per obrir traça amb les raquetes (amb un intent de "suavitzar" l´esforç dels companys). Els hi agafo avantatja però van fent i em proposo arrivar fent un contorneig a una paret rocosa a l´entrada del corredor i allà esperar-los preparant material, fent una ullada prèvia etc. De sobte de refilò veig que s´aturen els tres, dos giren cua i un segueix; desprès sabré pel Serrallonga (que segueix, gràcies noi pel teu esforç sense raquetes), que el Xavi Alsina i el  Domingo opten per anar cap a l´ altre corredor (al final entre recular  i la neu fonda sense traça i pel tipus de recorregut crec que faran un  esforç similar al que haguessin fet de continuar la meva traça).  Espero una bona estona el Xavi que arriva al punt on l´espero per  entrar pròpiament al corredor, bastant cansat per la progressió sense  raquetes per una neu prou fonda, la meva traça ajuda però en anar  sense raquetes tot i així t´enfonses més. Entrem al corredor i res  més començar la neu canvia i esta perfecta, punta de grampò-un quart  de bota, i progressem segurs tot el couloir, disfrutant, passant algun  ressaltet, fent fotos i perfecte fins arrivar ben bé sota cim, no  necessitarem treure material, tot i que cal anar al tanto doncs una  relliscada podria ser fatal. Arrivo a l´aresta, trec el cap cap abaix a  l´aresta que bé del coll que comparteix l´Alt del Cubil amb el cim on  arriva el telecabina del Funicamp i veig a prop meu pujant el Xavi  Alsina i el Domingo. Han pujat molt bé pel seu corredor, amb el Xavi a  tope i amb bastons, el Domingo perfecte. Arrivem per roca tots quatre a  cim i baixem la llarga e incómoda aresta (neu, roca, neu fonda, neu  dura, encastades de peu entre dos rocs etc.) fins al coll, d´allà a  pistes i pel bosc en baixada al cotxe. Arrivem a les quatre i quelcom.  Bona jornada amb compnays molt en forma tots plegats en un dia fred que  s´ha aguantat bastant bé. De baixada amb el cotxe núvols de neu per  demà. Adjunto unes poques de les meves fotos. Salut.