Glaç al Pedra

Cap de setmana 12 i 13 de Gener. Fa dies per fer muntanya, i els més actius de la tropa enfilen l'eix del Llobregat i es presenten a Saldes el dissabte el matí. Objectiu: pràctiques de glaç al Pedraforca. Com que molts estan ansiosos per començar el curset de glaç que fa l'Escola de Muntanya, han decidit fer trampes i practicar abans per ser els millors de la classe. De fet sempre son els millors. I per ser fidels a l'esperit i a la lletra del relat hem fet el sacrilegi de penjar la crònica amb el llenguatge original de l'Àlex. Hem fet només les correccions ortogràfiques mínimes perquè en Pompeu Fabra (fou membre del CEC!) no es manifesti des de l' olimp dels savis. Algú hauria de donar un premi a aquest xilè, plenament integrat al país, i que fa l'esforç de fer servir el català amb tota normalitat, tot i les dificultats que encara té per dominar-ne l'escriptura.

Hola companys alpinistes.

Aquest cap de setmana passat deu atrevits del grup d' alpinistes varem anar a escalar en gel al Pedraforca, tota una aventura.Una vegada més va ser genial tot , per començar, com que les condicions de les cascades de gel segons la opinió publica no eren bones, per la calor dels últims dies, vam fer la reserva en un refu-chalet-rural de luxe, perquè pensàvem que no trobaríem gel i hauríem d' estar tot el dia a dintre del refu, és per això que cadascú va portar un joc diferent, hi havien daus, escacs, cartes, fins i tot un joc de Risk. I com que a més estava pronosticat mal temps, amb mes raó.

Sortim dissabte, tres cotxes aparquem al mirador i comencem la caminada per la pista que ens duria a las suposades cascades de gel, del grup anàvem davant la Dolors i jo, potser per impaciència, primer trobem una cascada seca, ni tan sols corria aigua, mirem a darrera y tots xerraven i reien, i nosaltres estàvem una miqueta consolidant la idea de cap se setmana al interior del refu , desprès de uns 20 minuts trobàvem una parelleta de joves que baixaven caminant rapit y els preguntem si havien vist alguna cascada , !!si ens van dir , però només de aigua !!!, no hi ha gel , ens van dir que se anaven a escalar a Montserrat , perquè el pedra no es podia fer res .Ostres tu, ja que estem aquí , caminem una miqueta pel camí i ens anem vale ?
Al cap de uns deu minuts , una petita alegria , ens trobem una cascada de uns deu metres que no estava en perfectes condicion però es podia pujar , allí es queden la Olga ( que per cert felicitats , has pujat molt bé, estàs com en el Balaitus, en plena forma, crec que el cap de setmana que be en el corredor del Posets ho faràs molt bé també ).Obrim la via en top rope i es queden a part de la Olga , la Dolors , la Laura, la Montse i en Sebas , els altres marxem a veure que es veia més endavant, EUREKA, un espejismo de gel davant de nosaltres, divisem un ressalt de gel guapísim, el pugem i continuem a dalt i en trobem un altre impressionant, és en aquest moment que veiem als altres a peu de carretera, rapelem muntem reunió i comencem a pujar tots.

Érem un grup molt variat, hi havia de tot, des de la Dolors amb un sol piolo (de travessia diria jo, oi ? ), impressionant, molt bé Dolors, has de vindre més vegades a aquestes sortides, també genial el Sebas amb uns grampons de cintes que jo li vaig deixar (els tinc de més de 20 anys, imagineu-vos com son) però el Sebas ho va pujar tot, també s'ha de dir que portava els millors piolos de tots (llogats). El Lorenzo que li podia més la il·lusió que la experiència, tenia tot el material nou de qualitat a la ultima diria jo, i avui estava com un nen petit, perquè era la seva primera vegada. El rècord el tenia l' Andrea. L' Andrea anava amb bambes i uns grampons de no se què , però va pujar no se com, els altres ja tenien una mica d'experiència, ja havíem vist la pel·lícula a l' Imax, l' escalada nord del Eiger.¿Quant penseu que podíem trigar en fer un llarg de 15 metres de gel deu persones expertes com nosaltres de un en un , en una sola reunió i obrint un sol ?. Riures i més riures, jo crec que va ser com la cresta del Ferran però en gel, en tot al dissabte vam fer 45 metres en total ( tres ressalts mes o menys ) , però molt divertit i molt aprofitat por molt que sembli lo contrari.Els que estàvem dissabte (tots menys la Andrea i el Xavi, vam fer un ressalt bastant verticalillo, i allí la Laura va fotre un saque vista i no vista , la Montse també dos saques , la dolors no se si va fer saque però si que m' en recordo molt be que just quan estava al final els últims dos metres va clavar els pilolos unes vint vegades i no avançava res,tenia als braços inflats com tots , però el final el va passar, Nor se'n va anar per un costat , i Olga ¿ vas fer algun saque ?

De tornada als cotxes, de nit arribem al refu i a l' entrar ens trobem el refu mes guapo vist mai per tots, diria jo, i tot per nosaltres sols; hi havia de tot , terrassa, cuina , un gran saló , piscina, i unes vistes exclusives.Preparem el sopar entre tots , posem taula i amb tres botelles de vi comencem, tots molt contents. Ja eren las 12 de la nit, i es clar , haviem portat tants jocs que havia de fer algo i així trèiem el risck, fins a las dues de la matinada jugant com malalts ludòpates, i al final quan el duo: Olga-Dolors començaven a guanyar ho deixem tot i ens anem a dormir. L' endemà ens despertàvem a les 8 , entre una cosa i una altra començàvem a escalar cap a las 12 del mig dia , ressalts i més ressalts fins que arribem a la famosa columna del Verdet, després d' agafar número (l' ultim es clar ) ens dediquem a fer activitats diverses, com intentar fer un bolet de neu per rapelar, bolet de gel per rapelar, avalacov ( uns altres ) i la lluna ja la veiem. La Andrea , Xavier , Dolors i Olga marxen per un camí que va directa a al carretera i Montse , Lorenzo , Nor i jo acabem una miqueta mes tard després de fer la columna, molt bé un altra vegada Montse, ets una màquina no se d' on treus tanta energia, finalment ens trobem, tots al restaurant a prop de la carretera de Berga .

Un cap de setmana de gel esplèndid , ningú s'ho esperava crec.També ens vam en recordar de tu Emili, vas sortir en més d'una conversa. Salutacions a tots, i només dir-vos que estem molt apenats perquè a la sortida del corredor del Jean Arlaud (sortida oficial del CEC de aquest cap de setmana), hi ha hagut overbooking i quatre persones conegudes s'han de quedar a fora i no se si més gent. Però no un preocupeu, doncs el mes de febrer començarem a fer molt corredors i crestes per tots, ja us avisarem. Normalment els divendres a partir del les 5 de la tarda anem a escalar fins a las 21:00 més o menys, ja ho posaré per si qualsevol vol vindre (menys aquest divendres que no anem)

Montse i Laura envieu les fotos si us plau, tots estem esperant, suposo.