CLARABIDES-GIAS    23/08/2012

Us faig una petita crònica de la sortida que vem fer el Fèlix i jo a intentar l'aresta de Gourgs Blancs i que finalment no vem poder fer.

La meteo semblava que ens respectaria però no ens esperàvem un vent fort com el que vem tindre doncs quan vem arrivar al refu d'Estós vem mirar el AEMET i deia 10 per hora amb ràfagues moderades. Doncs les ràfegues es van convertir en continues a 3000m. i podien ser de 40 o 50 per hora tranquilament.

Aixins i tot dijous quan es vem aixecar de la nostra nit de bivac ventós vem decidir intentar-ho i vem enfilar el 300m. que ens quedaven per arrivar al Port d'Oo.
Quan ja erem qüasi a tocar el coll el vent era molt fort i vem decidir deixaro per un altre ocasió.

Vem baixar fins trobar un bon flanqueix que ens portaba cap a el Port de Gías i vem enfilar la pujada fins el port però girant una mica a l'esquerra i aixins sortir a l'aresta ben aprop del Clarabide Oriental que varem assol-lir ben aviat. D'aquest en cinq minuts arrivas al Clarabide Central. Crec que després del Taillón son els 3000¡s més fàcils que he fet.
Aquí el vent era molt fort e inclús havies d'ajupir-te si no volíes predre l'equilibri.

Ara ens dirigim al Clarabide Occidental que té una petita aresta bastant aèria en un terreny molt descompost on el Fèlix no es sentía segur a causa del vent i va decidir no fer aquest pic, es va donar mitja volra i es va dirigir cap a el Gías on em va esperar en un coll tot just abans d'enfilar el Gías.
Jo vaig seguir a veure que em trovaba i de fet la petita aresta no era difìcil i el vent l'ùnic que feia era donar el "ambientillo" que necesitem a vegades per pujar-nos una mica l'adrenalina.

Per pujar al Gías vem llegir abans la resenya que portavem i ens va indicar molt be el camí mes fàcil per assol-lir aquest pic que vaig considerar molt bonic i amb espectatives de ser una mica mes dificil de pujar de lo que va ser.

Com no vem fer tot el recorregut que esperavem i vem acabarmolt més aviat de lo que esperavem vem decidir baixar a Barcelona la mateixa tarda fen una parada al refu per descansar i agafar forçes doncs el desnivell que vem acumular en sol dos dies va ser espectacular.
Del cotxe fins el bivac 1.300m., del bivac fins els cims 600m. contant la pujada al Port d'Oo. I de baixada 1.700m. més els 200m. de baixada del Port d'Oo. Total uns 1.900 m. o més de desnivell acumulats. Una bona palliça.

Be, la sortida no va donar per més, apart de la bona companyia del Fèlix que sempre té temes de conversa i t'anima a ser optimista com el que més. Gràcies Fèlix.

Unes aclaracions: El Port de Gías també s'anomena Port de Puxebres, el Pic de Gías també s'anomena Pic d'O i el collet que hi hà entre el Gías i els Clarabides no le trobat nom.