VALL DE TENA   AGOST 2012

Malgrat el primer día que vem tindre que girar cùa perque el día era molt variable i teniem els objectius ben tapats per la boira, el temps ens ha permet poder fer tot el previst, inclùs fer una visita als nostres companys Oscar i Montse i el seu gos Glas. Amb ells vem compartir una bona estona a Sallent de Gàllego en una terrassa d’un bar.
Desde el refugi de Casa de Piedra vem emprendre l’aventura de fer tota l’aresta desde l’Agulla de Pondiellos fins el Pic Argualas.
Vaig tindre el plaer de coneixe al Basili que ens va acompanyar perque estaba ben aprop de vacances a Hosca.
D’aquesta aresta hem de destacar l’ascensió de l’Agulla de Pondiellos per una canal molt desfeta, el descens fins un petit collet que no té mes d’un metre d’ampla que enllaça amb l’ascenció al Garmo Negro on s’et possen de corbata per l’efecte òptic que dona la sensació de molta verticalitat quan en realitat no ho es tant però que no et dona marge per descuidar-te en cap moment. I també el Pic Argualas on hi han passos delicats però que es poden salvar amb cura.
En el Pic de Garmo Negro vem trobar un noi de Durango que ens va demanar de vindre amb nosaltres fins el Pic d’Algas, no va voler continuar fins l’Argualas perque va dir que ja tenía prou d’aresta.
Al dia següent i ja sense el Basili martxem cap a Sallent de Gàllego fins el parking de La Sarra on deixarem el cotxe i sense perdre temps enfilem el camí  fins el refugi de Respomuso. Allà deixem una mica de pes i tot seguit continuem cap el Pic  de la Gran Facha. S’ens afegeix un noi de Bilbao amb la seva gosa a la que anomena Aika.
Fins el Col de la Facha la pujada es fà llarga però el paisatge compensa l’esforç a realitzar. Un cop arrivem al coll i ja en la perpendicular de l’aresta comencem a pujar en un principi per un caminet amb molts revolts i després en grimpada amb pasos fins i tot de II+. Arrivem a un primer cim pero darrera hi hà un altre amb mes alçada que es el cim de La Gran Facha. Entre un i altre hem de salvar un parell de bretxes.
Fem nit a Respomuso i dissabte tranquilament tornem a casa crec que molt satisfets. Particularment per mi há estat una molt bona activitat doncs no coneixia la zona i encara que per els llibres i les vostres resenyes estaba ben assaventat m’há sorpres la quantitat de feïna que queda per fer.