La vall de Campcardós. Cresta del Peiraforca i Roc Colom

Volíem fer la Cresta del Peiraforca i el Roc Colom, una altra clàssica que hem fet més d' una vegada, sempre diferents membres del grup, i per parts, mai tot el recorregut sencer. Algun dia la farem tota ...i tots !!!

10,11,i 12 d' Octubre 2009
No hi ha manera de posar-se d'acord a l' hora de sortir. Després d' estar tota la setmana decidint quin dia marxem, unes previsions de pluja retrassen la sortida de la majoria del grup, que volia pujar cap la Vall de Campcardós el divendres a la nit encara que fos a les 12 de la nit. Havíem de ser una quinzena, però hi han baixes i serem 10. Finalment només som dos que sortim el divendres, i ens trobem amb la Dolors a l' alberg de la Bruna, a Bellver de Cerdanya. El dissabte al matí arribem a Porta a punta de clar, a la nit ha plogut una mica, la vall de Campcardós a la tardor encisa, per això hi hem vingut, l' aproximació fins a la cabana/refugi lliure la fem en una hora i mitja. Muntem tendes per deixar més espai als companys que vindran més tard, i truquem a l' Àlex per saber si els queda molt per arribar. Encara són a Barcelona estan a punt de sortir, van tard. Deixem tot el material que no necessitem per l'ascensió i anem amunt. Seguim per la vall fins més enllà de l' Estany Gros, ens hem passat de frenada i hem de pujar en direcció a la Portella de Meranges pel mig de grans blocs de roca, pins negres i nabineres, recollim uns quants nabius que estan en el seu punt més esplèndid, i que esclaten amb la seva dolçor dins la boca. De seguida trobem el corriol bo i poc abans d' arribar a la Portella, girem al sud-est, cap al collet que ens separa de la carena que segueix fins al Puigpedrós. Som a la base de la cara sud del Roc Colom,el nostre objectiu, avui no tenim temps per més, demà ja ho veurem, tot depèn del temps i la previsió no és massa bona.
Faig el primer llarg sense encordar, desobeint els meus propis consells, la Dolors m'ho recrimina i l'asseguro des de la primera reunió equipada. Seguim el segon llarg amb excessius parabolts instal·lats, i el tercer llarg el fem en ensemble passant la corda entre les arestes rocoses. L' ascensió es pot fer sense corda (màxim IIIº), però s' agraeix la tranquil·litat d' anar assegurat.
El dia està emboirat i quan comencem a arribar al cim cauen quatre gotes. Baixem. La roca mullada s'ha tornat perillosa, i cal anar amb compte. Trobem l' equipament del primer ràpel una mica amagat a l'esquerra. Encadenem els dos ràpels curts, el primer de poc més de 25m. i el segon d'uns 15m. Mengem al coll i baixem tranquil·lament, ja no plou. Potser massa tranquil·lament. Es fa fosc, i arribem al refugi just quan ja començaven a ser imprescindibles els frontals que no hem tret.
A la cabana trobem els companys (la Christelle, l' Àlex, la Montse, la Laura ...) que estan sopant. Sopem nosaltres també, i al cap de poca estona arriben l' Olga i en Xavi G. que encara han sortit més tard. Per dormir ens repartim entre el refugi, amb lliteres per 4, i les 4 tendes. A la nit torna a ploure i fa vent, encara que no excessivament. Això fa que alguns desistim d'intentar la cresta, d'altres surten poc abans de les 6 del matí, però trobaran la roca molla, farà vent i finalment desistiran de fer tota la cresta. Esmorzem, i la Christelle i l' Àlex sortiran més tard per trobar-se amb els companys més enllà de mitja cresta, ja a la bora del Roc Colom que faran tots junts. Nosaltres baixem cap a Porta, ja n'hem tingut prou per aquest cap de setmana.

Text: Emili Rissech
Fotos: Dolors,Montse, i Emili

Unknown ha dit...

Hola!
Teniu la ressenya de la via que vau fer al Roc Colom? Hi volem anar per St. Joan i serà la nostra primera via alpina totalment autònoms, o sigui que tota orientació serà poca!